In het kort

In het kort

We zijn goed op weg met Apeldoorn. Het komt er nu op aan. Wij willen een gemeente waar iedereen zich vrij voelt, thuis voelt en meedoet. Waar we elkaar vertrouwen. Waar we onrecht en onzin bestrijden. Wij blijven doen wat Apeldoorn sterker maakt: werken aan kansen voor iedereen.

Goed werk

De belangrijkste reden om nieuwe groei na te jagen, is dat deze groei leidt tot werk. Werk dat kans biedt voor ontplooiing, dat leidt tot zelfredzaamheid en bijdraagt aan geluk. Apeldoorn groeit naar 100.000 banen. We blijven MKB-vriendelijkste stad van Nederland. Van aantrekkelijke winkelstraten tot lekker werken in het groen. D66 wil mensen met een uitkering, die in staat zijn om te werken, ondersteunen om zo snel mogelijk weer betaald werk te vinden.

Zorg voor iedereen

Zorg is toegankelijk voor iedereen en van hoge kwaliteit. Laten we dat bereikbaar maken met een zorginformatiepunt bij de gemeente. Als kwetsbare patiënt of betrokken mantelzorger, voelt u zich vast weleens onbegrepen, of vertwijfeld over wie echt kan helpen. Wij plakken geen pleisters, we gaan voor goede en toegankelijke zorg.

Goed onderwijs

Gedwongen thuiszitten is onacceptabel. D66 gaat voor passend onderwijs, studentenhuisvesting en een gezonde leeromgeving. Onderwijs is de motor voor groei en kansengelijkheid.

Gelijke behandeling is een grondrecht

Discriminatie, in welke vorm dan ook, en verbaal of fysiek geweld tegen LHBTIQ of andere minderheden is voor D66 onacceptabel.

De gemeente goed bereikbaar

D66 wil dat de gemeente ook buiten kantoortijden en een moment in het weekend bereikbaar is.

Verkiezingsprogramma 2018-2022 D66 Apeldoorn
Samen krijgen we het voor elkaar