Deel 2: Een levendige en ondernemende stad

Een levendige en ondernemende stad

D66 wil Arnhem zo aantrekkelijk mogelijk maken. Voor bestaande en nieuwe inwoners, voor ondernemers en voor bezoekers. Door ruimte te geven aan ondernemerschap kunnen we meer Arnhemmers aan het werk helpen en houden. Een sterke cultuursector geeft ruimte voor ontplooiing en ontmoeting, en zet onze stad (inter)nationaal op de kaart. Daarnaast moeten we het toeristisch potentieel Arnhem veel beter benutten.

De komende jaren wil D66 verder bouwen aan een goed vestigingsklimaat. Arnhem moet een ondernemersvriendelijke gemeente zijn. We moeten zorgen voor een bruisende leefomgeving, bloeiende cultuur, recreatie en natuur.

Arnhem werkt.

D66 ondersteunt innovatief ondernemerschap. De creatieve sector en de ontwikkeling naar een circulaire economie zijn van groot belang voor de stad. We zetten in op een duurzaam levendige binnenstad en goede regionale en internationale samenwerking.

We zijn en blijven de culturele hoofdstad van het oosten.

Kunst en cultuur spreken tot de verbeelding, prikkelen om na te denken en versterken de samenleving. De afgelopen jaren is veel geïnvesteerd in cultuur. D66 wil hier mee doorgaan. Alle Arnhemmers moeten van een sterk cultuuraanbod kunnen genieten en aan cultuur mee kunnen doen.

Toeristisch Arnhem beter op de kaart.

Arnhem heeft met haar ligging, haar bewogen geschiedenis en grote toeristische trekkers een enorm potentieel. Dit moeten we beter benutten: door aanbod met elkaar te verbinden en bezoekers beter te informeren.

Foto: Flickr – Marco Derksen, CC BY-NC 2.0

Verkiezingsprogramma GR2018