Werken aan Groningse groei

Werken aan Groningse groei

Een sterke economie creëert kansen. Kansen voor inwoners en ondernemers om hun ideeën en dromen te realiseren. Groningen heeft al een sterke economie, maar deze kan verdere stimulering goed gebruiken. Steeds meer bedrijven weten Groningen te vinden, de werkloosheid daalt en de binnenstad kent bijna geen leegstand meer. D66 wil deze groei structureel maken door een gemeente te creëren die voorloopt op het gebied van innovatie en verduurzaming. De kansen die dit oplevert wil D66 grijpen. Samen met het bedrijfsleven en het onderwijs werken we zo aan een welvarende gemeente.

Wat hebben we bereikt?

• Keuzevrijheid voor ondernemers om op zondag open te gaan
  • Ondersteuning van startende ondernemers door middel van het Startersfonds
  • De lasten zijn niet verder toegenomen dan de inflatie vereiste