Cultuur bruist en verbindt

Cultuur bruist en verbindt

Groningen is een levendige stad, dé cultuurstad van het Noorden. De hele gemeente bruist van de festivals, horeca en bedrijvigheid. Dat willen we zo houden. Culturele voorzieningen verbinden namelijk mensen onderling, inspireert hen en maakt hen vaak gelukkig. Daarnaast dragen deze voorzieningen bij aan beter onderwijs, kunnen ze positieve effecten hebben op de gezondheid, stimuleren ze een actieve deelname van inwoners aan de samenleving of dragen bij aan de gemeenschapszin. Kunst en cultuur kunnen goed worden ingezet voor educatieve doeleinden en leveren daarnaast een belangrijke bijdrage aan de stedelijke economie en een aantrekkelijk leefklimaat.

Wat hebben we bereikt?

• Geïnvesteerd in de vernieuwing van het culturele aanbod en Talentontwikkeling
  • Gezorgd voor meer muziek in de klas
  • Meer ruimte voor amateurkunst