Iedereen kan meedoen

Iedereen kan meedoen

D66 wil dat iedereen kan meedoen. Werk is in onze samenleving de belangrijkste sleutel voor persoonlijke ontwikkeling en zeggenschap over het eigen leven. Alleen door méér te investeren in gelijke kansen in het onderwijs en op de arbeidsmarkt, kunnen we de groeiende kansenongelijkheid keren. Door tijdig hulp te bieden bij schulden, armoede, laaggeletterdheid en digibetisme, zorgen we dat iedereen deze kansen ook echt kan benutten. Zo krijgt iedereen een eerlijke kans om een goede opleiding af te ronden, zijn baan te behouden, nieuw werk te vinden en ook daarbuiten zijn talenten te blijven ontwikkelen.

Wat hebben we bereikt?

• Alle mensen met een bijstandsuitkering uitgenodigd voor gesprek om te kijken wat ze nodig hebben om goed mee te kunnen doen
  • Experiment met parttime ondernemen in de bijstand
  • Buurtbibliotheken zijn behouden en WIJ-teams letten op laaggeletterdheid