Inleiding

Inleiding

Ons Verkiezingsprogramma "Een Groene Toekomst" is een vergaarbak van onderwerpen. Meer dan 10 hoofdstukken met onze ideeen over een hoe de gemeente Tynaarlo er wat ons betreft uit moet zien. Wij hebben het geschreven voor onze leden en onze sympathisanten, maar ook voor de andere partijen. Zo kunnen zij zien waar wij voor staan. Natuurlijk hebben we dit verkiezingsprogramma ook voor onszelf geschreven, om ons de komende jaren op koers te houden op weg naar een groene toekomst in Tynaarlo.

Hebt u vragen over het programma of wilt u ergens uitleg over? Neem dan contact op met onze lijsttrekker Pepijn Vemer.

De drie kernvragen zijn in ons programma zijn:

1. Hoe zorgen we dat het goed en groen leven nu en in de toekomst?
  2. Hoe zorgen we dat we onze inwoners betrekken bij het aantrekkelijk houden van onze gemeente?
  3. D66 wil dat iedereen mee doet. Hoe bereiken we dit in Tynaarlo?

Samen naar een groene toekomst
Het is goed wonen in een groen en duurzaam Tynaarlo. Om dat zo te houden is een concreet, gemeentelijk duurzaamheidsplan
broodnodig, met de ambitie om in 2030 klimaatneutraal te zijn. We stimuleren circulair bouwen en vergroening financieel.

Ruimte om te wonen, te leven en te recreëren
Goed leven betekent goede voorzieningen: natuur, musea, bibliotheken, sport, maar ook aantrekkelijke en toekomstbestendige winkelgebieden. Bouwen van starters- en middenklasse-woningen krijgt van ons prioriteit. Alles natuurlijk in overleg met de inwoners. We moeten de groene, landelijke uitstraling van Tynaarlo behouden.

Kansen voor iedereen
D66 wil dat iedereen mee kan doen. Dat begint met goed onderwijs en een leven lang leren. Een sterke lokale economie, met meer ruimte voor ondernemen en minder regels. We bieden iedereen perspectief.

Uiteraard is deze samenvatting niet volledig. We hebben het eigenlijk over heel veel niet gehad. Zoals over het gezond houden van onze gemeentelijke financiën, hoe belangrijk bewegen in de natuur is voor kinderen en volwassenen……

D66 Tynaarlo

Verkiezingsprogramma D66 Tynaarlo